Kajsaasp's Blog

Just another WordPress.com site

Min egen Rocky road

with one comment

Mörk choklad, salt och krispighet blir fantastiskt gott tillsammans. Min Rocky road har en alldeles egen karaktär: Lite sött, lite salt, mycket smak och ganska mycket tuggmotstånd. rocky road kajsa asp

Ingredienser

  • 80 gram god mörk choklad (min var 70%-ig)
  • 1 dl cashewnötter
  • 2 dl poppade popcorn
  • 1 dl minimarshmallows
  • 2-3 pepparkakshjärtan, krossade

Smält chokladen i mikron, ca 1-2 minuter. Rör i övriga ingredienser och bred ut som en rocky road på folie eller bakplåtspapper.

Låt svalna och skär eller bryt i lagom bitar när det är dags att smaka på godsakerna. Förvara i en tätslutande burk, kanske de räcker ända fram till jul.

20121216-221530.jpg

Written by kajsaasp

december 16, 2012 den 5:07 e m

Publicerat i Uncategorized

Tagged with ,

Ett svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Kära vänner.
    Det här är ta mig tusan det godaste godis jag smakat. Ever.

    kajsaasp

    december 16, 2012 at 10:41 e m


Kommentera

