Kajsaasp's Blog

Just another WordPress.com site

Nöjd!

with one comment

Mör i kroppen och ganska mosig. Men väldigt nöjd över min insats på Lidingö idag.

Förutsättningarna var helt optimala; bra starttid (kl 10), det passar väldigt bra för mig som gillar frukost. Underbar bana i skogen, bra underlag på torr skogsväg. Och helt fantastiskt väder – lite småkylig klar höstluft, strålande sol från en molnfri himmel.

Mina egna förberedelser var ju inte riktigt som de skulle, så jag tyckte det var sjukt jobbigt. Trots att vi som sprang 15-km klassen slapp den beryktade Abborrbacken, så var det en väldigt kuperad bana. Backarna var branta både uppför och nerför och jag hade en dialog med mig själv hela tiden:
– Skärp dig nu, har du fött två barn så klarar du det här också!
– Det här är värre än att föda barn!

– Du är förberedd för det här, det är precis som Säldammsbacken. Du är lätt och stark.
– Sluta tjata, det här är det värsta jag har gjort i hela mitt liv. Är det klart snart?

Nåja, nu är det klart. 1:28 blev sluttiden, en kilometertid på ca 5:30. Och det känns väldigt bra. Och sjukt bra att jag inte startade i 30-km klassen som det var tänkt från början. Det får bli en annan gång.

Written by kajsaasp

september 24, 2011 den 2:26 e m

Publicerat i Uncategorized

Tagged with

Ett svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. […] Läs här om hur jag upplevde loppet. Det ska bli spännande att läsa om Stigs och Mikaels upplevelser. Det ryktas om personliga rekord och lyckorus i höstsolen Detta inlägg är publicerat i Händelser. Bokmärk permalink. Skriv en kommentar eller lämna en trackback: Trackback URL. « Lidingö nästa! […]

    Mitt Lidingölopp

    september 25, 2011 at 1:11 e m


Lämna en kommentar